opschrift op zwarte rand onderaan het fries : (QUAE HOMO SEMINAVER(IT HAEC ET METET, BONUM AUTEM FACIENTES NON DEFICIEMUS) TEMPORE ENIM SUO METEMUS NON DEFICIENTES
Afkomstig uit de regentenkamer van het voormalige Heilige Kruisgasthuis, buiten de Wittevrouwenpoort, Utrecht.
Documentation
Beelden in de late Middeleeuwen en Renaissance : Late Gothic and Renaissance sculpture in The Netherlands, red. = ed. Reindert Falkenburg ... [et al.], (Zwolle, 1994), p. 306, p. 313, p. 305 afb. 5.
Beelden uit een bisschopsstad : Utrechtse beeldhouwkunst uit de middeleeuwen en de renaissance, tekst en samenst. J.W. Klinckaert, (Utrecht, 1994), nr. 50
Beeldhouwkunst tot 1850. De verzamelingen van het Centraal Museum Utrecht [cat. nrs. 1-243], Jan Klinckaert, (Utrecht, 1997), pp. 271-272, cat. nr. 77, met afb.; pp. 94-97, met afb. in kleur
Exhibitions
In stille harmonie. Het zestiende eeuwse Kartuizer drieluik terug in Utrecht, Centraal Museum, Utrecht, 2011
Beelden uit een Bisschopsstad. Utrechtse Beeldhouwkunst uit de Middeleeuwen en de Renaissance, Centraal Museum, Utrecht, 1994 - 1995
Jubileumtentoonstelling 150 jaar Rijksmuseum, 'Middeleeuwse kunst der Noord-Nederlanden', Rijksmuseum Amsterdam, Amsterdam, 1958
Persistent url
To refer to this object please use the following persistent URL: